Dersin Adı | Grafikte Güncel Yaklaşımlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 227 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Grafik tasarım disiplini, günümüzde farklı disiplinlerle iletişim halinde olup, her geçen gün yeni kullanım alanları oluşturmaktadır. Bu ders ile öğrencilerin mesleklerinin gerektireceği farklı disiplinlerle iletişimini deneyimlemesi ve yeni kullanım alanlarını keşfetmesi hedeflenmiştir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini, görsel iletişim tasarımını temel alan grafik üretim yazılımlarının bilgisi ve teknik donanım için gerekli altyapı hazırlığı oluşturur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Öğrencilerle tanışma, dersin içeriği hakkında bilgilendirme |
2 | Storyboard nedir? | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 1 |
3 | Hikaye çalışmaları | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2 |
4 | Storyboard el çizim çalışmaları | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2 |
5 | Storyboard el çizim çalışmaları | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3 |
6 | Bilgisayar destekli storyboard çizimi | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4 |
7 | Bilgisayar destekli storyboard çizimi | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Konsept geliştirme | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2 |
10 | Uygulama | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3 |
11 | Uygulama | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3 |
12 | Uygulama | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4 |
13 | Uygulama | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4 |
14 | Proje değerlendirme | Öğrencilerin hazırladıkları projelerini sunumunu yapacaktır. |
15 | Proje değerlendirme | Öğrencilerin hazırladıkları projelerini sunumunu yapacaktır. |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. (Çevirmen : Mehmet Emir Usu) ISBN: 9789750406461 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Çınar, K. Çınar, S. (2018). Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları. ISBN: 9786056697074 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 78 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | |||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | |||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | |||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | |||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest